-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:52205 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

در برخي از كتابها مي خوانيم اميرمومنان عليه السلام هنگام وفات سلمان , در يك شب از مدينه به مدائن آمد و سلمان فارسي را در مدائن غسل داد و دفن كرد و تاصبح به مدينه برگشت , آيا با اين كه فاصله مدينه تا مدائن بيش از صد فرسخ مي باشد اين امكان پذير است ؟
مي دانيم حركت و سرعت سير اجسام متحرك همه يكسان نيست ; مثلا , آن سرعتي كه اسب سوار دارد بـه مراتب كمتر از سرعت اتومبيل و ترن است ; و سرعت سير ترن و اتومبيل نسبت به هواپيما قـابـل مـقـايـسه نيست ; و سرعت سير هواپيما نسبت به سرعت حركت زمين بر گرد خورشيد ( حركت انتقالي ) كه در هر ثانيه اي . 3 كيلومتر مي باشد ناچيزاست ; و بالاخره سرعت سير زمين نسبت به نور كه در هر ثانيه اي سيصد هـزار كـيـلومترراه طي مي كند و در يك ثانيه مي تواند هفت مرتبه بر گرد زمين بچرخد , چيزي نيست . البته پيش از آن كه هواپيما و ترن و اتومبيل اختراع شود , مردم سرعت سيري كه دريك ساعت به دهها و صدها فرسخ برسد محال مي دانستند و معلوم است كه اين محال ,محال عادي بود نه عقلي ; و مـمـكـن اسـت در آينده دستگاههايي اختراع شود كه داراي سرعت سيري مانند حركت زمين برگرد خورشيد يا حركت الكترون بر گرد هسته مركزي اتم يا زيادتر از آن باشد . وقـتـي روشن شد كه اين سرعت محال عقلي نيست , در اين صورت خداوند متعال مسلماقدرت دارد يك فرد را كه مورد عنايت و توجه مخصوص اوست , در يك شب از مدينه تامدائن كه متجاوز از صـد فـرسـخ اسـت بـبرد و برگرداند ; بلكه ما بر حسب مدارك قاطع ديني به معراج جسماني پيغمبر اسلام صلي اللّه عليه و آله و سلم معتقديم و از نظراتكاي به قدرت نامحدود خداوند متعال اين موضوع را كاملا قبول داريم . در قـرآن مـجـيد - كتاب مقدس آسماني - مطالبي هست كه همه آنها روي همين اساس ( قدرت خـداونـد ) مـورد قـبـول مـاسـت ; مـثـلا , پـيش از آن كه بلقيس ملكه سبا وراد محضرسليمان عـلـيـه الـسلام گردد , سليمان عليه السلام براي آن كه اعجازي را به او نشان دهد و دل وي را به طرف خدا جلب كند , به حضار بارگاه خود فرمود : ايكم ياتيني بعرشها000 ( سليمان ) گفت : اي بزرگان كدام يك از شما تخت او را براي من مي آورد پيش از آن كه به حال تسليم نزد من آيند ؟ عـفريتي از جن گفت : من آن رانزد تو مي آورم پيش از آنكه از مجلست برخيزي و من نسبت به ايـن امـر تـوانـا وامينم ( اما ) كسي كه دانشي از كتاب ( آسماني ) داشت گفت : پيش از آن كه چشم بر هم زني , آن را نزد تو خواهم آورد , و هنگامي كه ( سليمان ) آن ( تخت ) را نزد خودثابت و پا بر جا ديد گفت : اين از فضل پروردگار من است 000 (1)اصولا در تحليل معجزات و كرامات , نبايد مقياسهاي مادي و امكانات محدود بشر رادر نظر گرفت ; اعجاز امري خارق العاده است و از قدرت نامحدود پروردگار سرچشمه مي گيرد .

پاسخ به پرسشهاي مذهبي
مكارم شيرازي - ناصر و جعفر سبحاني 1 - سوره نمل , آيه 38 تا 40 .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.